Szafki pracownicze są nieodzownym elementem wyposażenia każdego zakładu pracy, jednak różnią się od siebie wieloma aspektami, a to jakie znajdują się w firmie zależy od rodzaju pracy i ilości odkładanych rzeczy. Przeczytaj i dowiedz się na co zwrócić uwagę wybierając tego typu wyposażenie do firmy.
Przeznaczenie szafek BHP
Szafki pracownicze przeznaczone do przechowywania ubrań oraz sprzętów BHP są wszędzie i nikt nie wyobraża sobie, że mogłoby ich nie być, gdyż każdy pracownik powinien mieć możliwość odłożenia swoich prywatnych rzeczy oraz swojego posiadanego w pracy sprzętu do prywatnej szafki.
To jaki rodzaj szafek znajduje się w zakładzie zależy od wykonywanych przez pracownika czynności i ilości posiadanego sprzętu oraz ubrań roboczych. Nie mniej jednak szafka powinna być praktyczna, funkcjonalna i komfortowa w użytkowaniu, tak by nie było trudności z przechowaniem poszczególnych rzeczy i przedmiotów.
Szafka pracownicza BHP – rodzaje
Istnieje bardzo dużo rodzajów szafek pracowniczych, można je podzielić ze względu na szafki jedno, dwu lub trzydrzwiowe. Kolejną ważną rzeczą jest wysokość oraz szerokość szafki, która jest podyktowana najczęściej ilością przestrzeni, którą można zagospodarować w miejscu przechowania rzeczy, a także ilością pracowników, którzy pracują w zakładzie, gdyż większa ilość osób będzie oznaczała większą ilość szafek i zmniejszenie przestrzeni.
Z czego są wykonane
Szafki przeznaczone dla pracowników wykonane są najczęściej z trwałego materiału jakim jest blacha stalowa najczęściej lakierowana proszkowo na dany kolor. Jest to najpopularniejszy i zarazem najczęściej wybierany przez klientów materiał z którego wykonane są szafki, gwarantuje on wytrzymałość oraz długą eksploatację szafek.
Jakie zamki posiada szafka bhp?
Ważną rzeczą jest także rodzaj zamków zastosowanych w szafkach pracowniczych. Nowoczesna szafka pracownicza bhp wyposażona jest w elektroniczne zamki otwierane za pomocą identyfikatorów zbliżeniowych. Starsze modele posiadają zamek mechaniczny, który jak wiadomo trzeba konserwować, a do którego bardzo często pracownicy gubią klucz.